مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 فروردین 1400 ساعت 04:252021-04-01سياسي

تاکید «جباراف» بر تاسیس صندوق سرمایه گذاری کشورهای ترک


رییس جمهور قرقیزستان در نشست سران کشورهای ترک بر تاسیس صندوق سرمایه گذاری مشترک این کشورها تاکید و بر آمادگی این کشور برای ایجاد دفتر مرکزی در «بیشکک» خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار دفتر منطقه ای خبرگزاری فارس، سادیر جباراف رییس جمهور قرقیزستان در نشست آنلاین سران شورای کشورهای ترک زبان گفت: در حال حاضر شورای ترک به مهمترین و معتبرترین بستر برای ادغام ترک ها تبدیل شده است، که توسط جامعه جهانی شناخته شده است.

جباراف، با اشاره به سهم قابل توجه وی در فعالیتهای سازمان، از رییس افتخاری شورا نورسلطان نظربایف برای آغاز اجلاس غیر رسمی کشورهای ترک زبان تشکر کرد.

 وی خاطرنشان کرد که در حال حاضر همه کشورها عواقب شیوع ویروس کرونا را تجربه می کنند و تاکید دارم که شرایط فعلی جهان ترک را ملزم می کند تا به طور جدی به چالش های پیشرو به ما کمک کنند.

جباراف بر نقش اساسی شورای ترک در روند ادغام کشورهای شرکت کننده تاکید کرد و از فرصت بحث در مورد مسائل سیاسی، تجاری، اقتصادی، فرهنگی، بشردوستانه و اجتماعی تشکر کرد.

وی تاکید کرد: این بستر همچنین روابط چندجانبه را نزدیکتر کرده و بهبود می بخشد.

رییس جمهور قرقیزستان تأکید کرد که به ابتکار نورسلطان نظربایف ، مفهوم استراتژیک شورای ترک 2040  در حال توسعه است که نقشه راه برای تعمیق ادغام تبدیل خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاکید «جباراف» بر تاسیس صندوق سرمایه گذاری کشورهای ترک

تاکید «جباراف» بر تاسیس صندوق سرمایه گذاری کشورهای ترک