مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 فروردین 1400 ساعت 05:452021-04-01اقتصادي

می توانیم تا 27 میلیارد دلار به چین صادرات داشته باشیم


پارسال حدود 9 میلیارد دلار صادرات به چین داشتیم که با توجه به ظرفیت های موجود این میزان تا سه برابر یعنی 27 میلیارد دلار قابل افزایش است.

- به گزرش خبرگزاری مهر به نقل از صداوسیما، حمید زادبوم با بیان اینکه پارسال نخستین شریک صادراتی و وارداتی ما کشور چین بوده است افزود: پارسال حدود 10 میلیارد دلار نیز از این کشور واردات داشتیم در حالی که کل حجم کل تجارت ما با جهان 73 میلیارد دلار بوده است ضمن اینکه برخی کالاهای وارداتی چین کالاهایی است که ما سابقه صادرات این کالاها را داشتیم و داریم.

وی با بیان اینکه چین در سال 2020 حدود 4 و 7 دهم تریلیون دلار مبادلات تجاری داشت اضافه کرد: چند سال است که چین صادر کننده اول و دومین وارد کننده جهان است که اگر صادرات و واردات کل کشورهای اتحادیه اروپا را به صورت یکجا محاسبه کنیم به این میزان نمی رسد.

زادبوم گفت: چین را به عنوان یک کشور نباید نگاه کرد بلکه باید به عنوان یک قاره و اقتصاد مهم به آن نگاه کرد، زیرا چین یک میلیارد و 400 میلیون نفر جمعیت دارد که بیش از 300 میلیون نفر از این جمعیت افراد مرفهی هستند که در سطح مرفهان جهانی قرار دارند ضمن اینکه تقاضا برای کالاهای تجاری در این کشور بسیار بالاست و اگر کسی برای کالایی بتواند بازاری در چین پیدا کند تقاضای بسیار بالایی برای وی ایجاد خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

می توانیم تا 27 میلیارد دلار به چین صادرات داشته باشیم

می توانیم تا 27 میلیارد دلار به چین صادرات داشته باشیم