مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 فروردین 1400 ساعت 10:052021-04-01اقتصادي

پرداخت سالانه 86 میلیارد دلار یارانه انرژی در ایران


عضو اتاق بازرگانی تهران می گوید رانت و غیر واقعی کردن شرایط اقتصاد ایران در حوزه های مختلف اثرات خود را نشان داده که یارانه انرژی بخشی از آن است.

- عضو اتاق بازرگانی تهران می گوید رانت و غیر واقعی کردن شرایط اقتصاد ایران در حوزه های مختلف اثرات خود را نشان داده که یارانه انرژی بخشی از آن است.

حمیدرضا صالحی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس گزارش های بین المللی، میزان یارانه انرژی که سالانه در ایران پرداخت می شود حدود 86 میلیارد دلار است و این در حالی است که کشوری مانند چین با بیش از یک میلیارد نفر جمعیت در این حوزه تنها 32 میلیارد دلار یارانه پرداخت می کند.

این به خوبی نشان می دهد که وضعیت مصرف انرژی و مشکلات ساختاری اقتصاد ایران که منجر به این حجم از اسراف و الگوی غلط مصرف شده تا چه حد شرایط را پیچیده کرده است.

وی با اشاره به مشکلاتی که در حوزه های مختلف از دخالت دولت به وجود آمده، تصریح کرد: چندی قبل ما شاهد افزایش قیمت دیگر کالاهایی بودیم که ارز حمایتی دولتی را دریافت می کردند و حالا مرغ به این دسته اضافه شده است.

باید بدانیم که حمایت های این چنینی و دخالت دولت در فرایند اقتصاد، جز دشوار کردن شرایط و پیچیده سازی مسائل، کاربرد دیگری ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرداخت سالانه 86 میلیارد دلار یارانه انرژی در ایران

پرداخت سالانه 86 میلیارد دلار یارانه انرژی در ایران