مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 13 فروردین 1400 ساعت 04:102021-04-02سياسي

سیزده به درون


به گفته عضو انجمن بین المللی ایران شناسی، «سیزده به در» آیینی نمادین، برای تازه کردن پیوند با طبیعت است؛ شاید بهتر باشد در شرایطی که شیوع یک ویروس مدت هاست نظام طبیعی عالم را بر هم زده، - ایسنا/اصفهان به گفته عضو انجمن بین المللی ایران شناسی، سیزده به در آیینی نمادین، برای تازه کردن پیوند با طبیعت است؛ شاید بهتر باشد در شرایطی که شیوع یک ویروس مدت هاست نظام طبیعی عالم را بر هم زده، سیزدهم فروردین ماه امسال را هم در خانه بمانیم و خیلی جدی تر به اهمیت طبیعت فکر کنیم.

عباس قنبری عدیوی به ایسنا می گوید: نوروز به عنوان یکی از سنت های ریشه دار فلسفی، فرهنگی، اجتماعی، ادبی و تاریخی در فرهنگ ما ایرانیان مطرح است و آیین های مربوط آن نیز برخاسته از رابطه انسان و طبیعت است؛ یک سوی نوروز ماییم و سوی دیگر آب و آسمان و طبیعت یا به عبارتی همه آفریدگان پروردگار.

او ادامه می دهد: بر این اساس می توان نوروز را یک سنت یکتا پرستانه مبتنی بر عقلانیت دانست که به واسطه دگرگونی زمان و زمین، ضرورت نو شدن و نوگرایی را به انسان هم یادآور می شود.

این عضو انجمن بین المللی ایران شناسی معتقد است که سه جشن مهرگان، سده و نوروز در فرهنگ ایرانیان از اهمیت خاصی برخوردارند و دلیل آن هم پیوند این جشن ها با زیست طبیعی وابسته به کشاورزی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیزده به درون

سیزده به درون