مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 13 فروردین 1400 ساعت 04:552021-04-02بين الملل

حمایت وزیر خارجه سعودی از عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی


وزیر امور خارجه عربستان سعودی ضمن طفره رفتن از پاسخ به سؤال مجری شبکه «سی ان ان» درباره عدم مجازات ولی عهد سعودی پس از گزارش واشنگتن درباره ترور «جمال خاشقچی» ادعا کرد که روابط با تل آویو برای منطقه «فواید بسیاری دارد».

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، فیصل بن فرحان بن عبدالله آل سعود وزیر امور خارجه به موضوع عادی سازی روابط با تل آویو و همچنین روابط عربستان سعودی با آمریکا پرداخت.

عادی سازی روابط با تل آویو فیصل بن فرحان در پاسخ به سؤال مجری سی ان ان در خصوص اظهارات بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره قریب الوقوع بودن عادی سازی روابط میان تل آویو و ریاض و پرواز مستقیم از فلسطین اشغالی به عربستان سعودی گفت: نمی دانم که آیا این موضوع قریب الوقوع است یا نه زیرا این مسئله تا حد زیادی به پیشرفت در روند صلح بستگی دارد پس طبیعتا معامله عادی سازی روابطی بر روی میز هست که از سال 2002 مطرح شده و طرح صلح عربی نام دارد حتی پیش از آن در سال 1982 نیز ابتکار نخست را ما داشتیم؛ ابتکاری که چشم انداز عادی سازی کامل روابط با اسراییل را به ازای حل و فصل عادلانه موضوع فلسطین مطرح کرد .

وزیر امور خارجه عربستان سعودی ادامه داد: فکر می کنم که عاد ی سازی جایگاه اسراییل در داخل منطقه فواید بسیار زیادی برای تمام منطقه خواهد داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حمایت وزیر خارجه سعودی از عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی

حمایت وزیر خارجه سعودی از عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی