مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 13 فروردین 1400 ساعت 06:002021-04-02پزشكي

توسعه آزمایشی پیشرفته برای تشخیص کرونا در 15 دقیقه


محققان موسسه مطالعات زیست شناسی سالک در کالیفرنیا اخیرا موفق به توسعه آزمایش جدیدی موسوم به نیروانا (NIRVANA) برای تشخیص بیماری کووید-19 شده اند.

- محققان "موسسه مطالعات زیست شناسی سالک" در کالیفرنیا اخیرا موفق به توسعه آزمایش جدیدی موسوم به "نیروانا"(NIRVANA) برای تشخیص بیماری کووید-19 شده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از دیلی میل، محققان اخیرا یک کیت تشخیصی جدید و قابل حمل به اندازه لپ تاپ ایجاد کرده اند که می تواند ویروس کرونا را در مدت زمان 15 دقیقه شناسایی کند و در عرض سه ساعت نیز می تواند مشخص کند که آیا فرد به نوع بسیار عفونی این ویروس مبتلا است یا خیر.

این آزمایش NIRVANA نام دارد که این کلمه مخفف عبارت توالی نانو حفره هم دما تقویت سریع ویروس برای تجزیه و تحلیل نزدیک به زمان حال (nanopore sequencing of isothermal rapid viral amplification for near real-time analysis) است.

دستگاه توسعه یافته توسط محققان به اندازه لپ تاپ است و می تواند کووید-19 را در 15 دقیقه تشخیص دهد و همزمان می تواند آزمایشی برای تشخیص ویروس های دیگر با علائم مشابه مانند آنفلوانزا را نیز انجام دهد.

گفتنی است آزمایش یاد شده می تواند عملیات تعیین توالی ژنتیکی را در عرض سه ساعت انجام دهد تا مشخص شود آیا فرد به ویروس جهش یافته مبتلا است یا خیر که دانستن این موضوع می تواند به متخصصان در تعیین سرعت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه آزمایشی پیشرفته برای تشخیص کرونا در 15 دقیقه

توسعه آزمایشی پیشرفته برای تشخیص کرونا در 15 دقیقه