مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 فروردین 1400 ساعت 06:302021-04-03پزشكي

«بی تحرکی» احتمال ابتلا به زوال عقل و افسردگی را افزایش می دهد


یک کارشناس ارشد فیزیولوژی ورزشی گفت: بی تحرکی تأثیرات مخربی بر مغز دارد تا جایی که عدم فعالیت بدنی احتمال ابتلا به زوال عقل و افسردگی را افزایش می دهد.

- بی تحرکی احتمال ابتلا به زوال عقل و افسردگی را افزایش می دهد ایسنا/همدان یک کارشناس ارشد فیزیولوژی ورزشی گفت: بی تحرکی تأثیرات مخربی بر مغز دارد تا جایی که عدم فعالیت بدنی احتمال ابتلا به زوال عقل و افسردگی را افزایش می دهد.

محمد ولدی اطهر در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: ورزش و فعالیت بدنی فقط به رشد عضلات و آمادگی جسمانی ما کمک نمی کند بلکه سنگ بنای اصلی پیشگیری از حداقل 35 بیماری مزمن مانند بیماری های قلبی- عروقی، بیماری های شناختی، سرطان و دیابت است و حتی نقش ورزش در برخی از بیماری ها آنقدر برجسته است که از ورزش به عنوان دارو برای این بیماری ها یاد می شود.

وی تصریح کرد: با وجود تأثیراتی که ورزش بر سیستم قلبی- عروقی دارد، به اثرات چشمگیر ورزش بر مغز و سلامت مغز توجه کافی نشده است در صورتی که مطالعات نشان می دهند ورزش محرکی برای تغییرات شناختی و ساختاری در مغز است.

ولدی اطهر خاطرنشان کرد: به نظرم بهتر است این دیدگاه را در جامعه توسعه دهیم که ورزش تأثیر مثبتی بر مغز و سیستم های مختلف ما ندارد بلکه بی تحرکی و عدم فعالیت بدنی است که تأثیرات مخربی بر مغز دارد به صورتی که این سبک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«بی تحرکی» احتمال ابتلا به زوال عقل و افسردگی را افزایش می دهد

«بی تحرکی» احتمال ابتلا به زوال عقل و افسردگی را افزایش می دهد