مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 فروردین 1400 ساعت 08:202021-04-03فرهنگي

بافت تاریخی شاهدیه ثبت ملی شد


مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد از ثبت ملی بافت تاریخی شهر شاهدیه خبر داد و گفت: بافت تاریخی شهر شاهدیه از بافت های متفاوت کشور به شمار می رود.

- ایسنا/یزد مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد از ثبت ملی بافت تاریخی شهر شاهدیه خبر داد و گفت: بافت تاریخی شهر شاهدیه از بافت های متفاوت کشور به شمار می رود.

سیدمصطفی فاطمی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا از ثبت بافت تاریخی شاهدیه در فهرست آثار ملی خبر داد و گفت: بافت تاریخی شاهدیه به شماره 300 در تاریخ هشتم فروردین سال 1400 در فهرست آثار ملی ثبت شد.

وی در مورد تاخیر در ثبت این بافت تاریخی و موکول شدن آن به سال جاری، تصریح کرد: با توجه به فراوانی تعداد پرونده های میراث فرهنگی و تکمیل بودن سهمیه یزد در ثبت ملی آثار، بافت تاریخی شاهدیه با محدوده تدقیق شده و اعلام شده به میراث فرهنگی به عنوان محدوده واجد ارزش در سال جاری به ثبت رسید.

این مسئول با بیان این که هر گونه تغییر و ساخت و ساز و اجرای طرح های شهری باید با مجوز اداره کل میراث فرهنگی انجام شود، گفت: قبل از هر ساخت و سازی در عرصه ثبت باید از اداره کل میراث فرهنگی مجوز اخذ شود در عین حال به زودی به مقامات استانی نیز این مقوله ابلاغ خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بافت تاریخی شاهدیه ثبت ملی شد

بافت تاریخی شاهدیه ثبت ملی شد