مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 فروردین 1400 ساعت 10:452021-04-03سياسي

بیش از 30 پروژه در حوزه فناوری های نوظهور اقتصاد دیجیتال اجرایی شد


بر مبنای اولویت های معاونت علمی و فناوری برای توسعه صنعت اقتصاد دیجیتال در کشور، تاکنون بیش از 33 پروژه طراحی و اجرا شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ، ستاد اقتصاد دیجیتال معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یکی از بازیگران کلیدی این حوزه در کشور است که طی چند سال اخیر با اجرای پروژه های راهبردی و پرچمدار توانسته نقشی اثرگذار در توسعه این عرصه فناورانه در سطح ملی و بین المللی داشته باشد.

بر همین اساس نیز در تلاش است تا با جذب سرمایه های بخش خصوصی و اختصاص بودجه مناسب، اجرای پروژه های این حوزه را معنادار و کاربردی کند.

اجرایی شدن بیش از 33 پروژه پرچمدار و زیرساختی در حوزه های نوظهور دیجیتال و 25 پروژه راهبردی و داخلی سازی از جمله دستاوردهای این تلاش ها است.

  حمایت مادی و معنوی از پروژه ها تلاشی که با جذب حدود 70 میلیارد تومان منابع خصوصی و 200 میلیارد تومان منابع دولتی به ثمر نشسته است.

این کار تامین بخش اعظمی از نیازهای کشور به این حوزه را میسر و زمینه برای توسعه فناوری های نوظهور این عرصه کاربردی را فراهم کرده است.

اقتصاد دیجیتال، مفهوم نسبتا جدیدی است که با گسترش فناوری اطلاعات و بکارگیری آن در جوامع در حال تکامل است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیش از 30 پروژه در حوزه فناوری های نوظهور اقتصاد دیجیتال اجرایی شد

بیش از 30 پروژه در حوزه فناوری های نوظهور اقتصاد دیجیتال اجرایی شد