مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 فروردین 1400 ساعت 11:052021-04-03بين الملل

ابراز امیدواری مسرور بارزانی درباره پایان اختلافات اربیل و بغداد


نخست وزیر اقلیم کردستان عراق در تماس با نصار الربیعی رییس هیئت سیاسی جریان صدر ابراز امیدواری کرد که پس از تصویب بودجه 2021 اختلافات موجود میان بغداد و اربیل به پایان برسد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از شفق نیوز، مسرور بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان عراق در تماس با نصار الربیعی رییس هیئت سیاسی جریان صدر ابراز امیدواری کرد که پس از تصویب بودجه 2021 اختلافات موجود میان بغداد و اربیل به پایان برسد.

وی همچنین از جریان صدر و رهبر آن بابت حمایت ها و ایفای نقش مثبت در تصویب بودجه قدردانی کرد.

مقتدی صدر خواهان نخست وزیری، بارزانی خواهان ریاست جمهوری: مذاکرات دو طرف به مراحل پیشرفته رسیده از سوی دیگر پایگاه عربی 21 گزارش داد: مذاکرات جریان صدر به ریاست مقتدی صدر و حزب دموکرات کردستان عراق به ریاست مسعود بارزانی برای دستیابی صدری ها به نخست وزیری و انتخاب شدن حزب بارزانی برای ریاست جمهوری در حال انجام است و این مذاکرات به مراحل پیشرفته ای رسیده که ممکن است به تشکیل یک ائتلاف در مرحله پسا انتخابات بیانجامد.

بر اساس این گزارش دو طرف تاکنون 14 نشست با یکدیگر برگزار کرده اند و حزب دموکرات آمادگی خود را برای انتخاب صدر به عنوان تنها مرجع سیاسی احزاب شیعه اعلام کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابراز امیدواری مسرور بارزانی درباره پایان اختلافات اربیل و بغداد

ابراز امیدواری مسرور بارزانی درباره پایان اختلافات اربیل و بغداد