مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 فروردین 1400 ساعت 11:152021-04-03سياسي

دقایقی؛ رزمنده ای که فرمانده سپاه عراقی ها شد


سردار شهید اسماعیل دقایقی از فرماندهان بزرگ دفاع مقدس بود که با پای ریزی گروه منصورون نبوغ او در امور جنگی شناخته و بعد ها به فرماندهی لشگر مجاهدین عراقی رسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، به نقل از تسنیم ، پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، مردم مسلمان عراق به ویژه شیعیان آن کشور، همراه و همگام با انقلاب شدند که در آن هنگام حزب بعث عراق به سرکردگی صدام به منظور زمینه سازی برای جنگ با ایران، احمد حسن البکر رییس جمهوری وقت را از قدرت عزل کرد.

صدام، شیعیان عراق به خصوص حوزه های علمیه و طرفداران حزب الدعوه را به محاصره در آورد و همه گروه ها و سازمان های مخالف به ویژه شخصیت های دینی و علمی را به طرز وحشیانه سرکوب کرد و این سرکوب از روز اول سپتامبر سال 1979 و تا آخرین روز حکومت صدام ادامه داشت.

اوج این حمله وحشیانه در اعدام شهید آیت الله سید محمد باقر صدر (ره) و ده ها تن از کادر های جنبش اسلامی عراق تجلی یافت.

در نتیجه این اقدامات سرکوبگرانه، ده ها تن از کادر های جنبش اسلامی و مردم بیگناه عراق از کشورشان فرار کردند و به جمهوری اسلامی پناه آورند و در شهر های مناطق مرزی همچون اهواز، آبادان، کرمانشاه و سایر شهر های ایران به ویژه تهران و قم مستقر شدند و در ابتدای ورود فعالیت های فرهنگی و تبلیغی خود را آغاز کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دقایقی؛ رزمنده ای که فرمانده سپاه عراقی ها شد

دقایقی؛ رزمنده ای که فرمانده سپاه عراقی ها شد