مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 فروردین 1400 ساعت 11:202021-04-03اقتصادي

بارقه های امید در دل کشاورزان مازندران


باوجود اینکه روزهای سال 99 برای همه اقشار و حوزه های کاری شرایط ناامید کننده ای به همراه داشت ولی بارقه های امید را در دل کشاورزی و کشاورزان مازندران کاشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، ایرنا نوشت: استان مازندران یکی از استان های جنوبی دریای خزر است که با برخورداری از ظرفیت های مناسب در تولید محصولات کشاورزی و باغی، نقش مهمی در رونق اقتصادی منطقه ایفا می کند.

مازندران 460 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی دارد که سالانه با تولید بیش از هفت میلیون تن محصول، حدود 11 درصد ارزش اقتصادی بخش کشاورزی کشور را به خود اختصاص می دهد.

طبق آمار رسمی جهاد کشاورزی مازندران حدود 420 هزار نفر ، بهره بردار بخش های مختلف کشاورزی در استان هستند.

همچنین 72 نوع محصول کشاورزی در مازندران تولید می شود که در 15 نوع از جمله برنج با بیش از یک میلیون تن ، مرکبات با سه میلیون تن ،کیوی ،گل و گیاه ،دام وطیور رتبه های برتر کشور را دارد.

همچنین این استان با داشتن حدود 230 هزار هکتار اراضی شالیزاری و تولید یک میلیون و 50 هزار تن برنج سفید 42 درصد نیاز کشور را تامین می کند.

افزایش کشت مکانیزه اگرچه بحث مکانیزاسیون از سال 71 در کشاورزی مازندران بویژه شالیکاری آغاز شد، اما در 6 سال اخیر با حمایت های دولت و ارایه تسهیلات یارانه ای و حمایتی به این بخش تا سال گذشته نشاء برنج حدود 35 درصد ار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بارقه های امید در دل کشاورزان مازندران

بارقه های امید در دل کشاورزان مازندران