مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 فروردین 1400 ساعت 11:502021-04-03پزشكي

بیماری ای که علاقه خاصی به عروق قلب دارد!


بیماری کاوازاکی علاقه خاصی به عروق با سایز متوسط و در نتیجه تمایل دارد رگ های قلب را گرفتار کند.

- جی پلاس، فاطمه تحقیقی فوق تخصص روماتولوژی اطفال با حضور در برنامه مادر، کودک و تندرستی شبکه سلامت، گفت: بیماری کاوازاکی با شیوع کرونا بین مردم شناخته شد به طوری که در خانواده ها این تصور وجود دارد که کرونا باعث کاوازاکی شده است.

او با اشاره به اینکه کاوازاکی نام یک پزشک و دانشمند ژاپنی است که برای اولین بار در سال 1967 این بیماری را تشخیص داد، افزود: این دانشمند ژاپنی بیمای موسوم کاوازاکی را به دنیای پزشکی معرفی کرد به طوری که به افتخار این فرد این بیماری کاوازاکی نامگذاری شد.

تحقیقی با اشاره به اینکه کاوازاکی بیش از 50 سال است که وجود دارد، ادامه داد: این بیماری رگ ها و عروق بدن را دچار التهاب می کند به طوری که التهاب در جدار رگ های مختلف بدن ایجاد می شود، کاوازاکی علاقه خاصی به عروق با سایز متوسط دارد لذا بیش از همه تمایل دارد تا رگ های قلب را گرفتار کند.

او با بیان اینکه عارضه مهم بیماری کاوازاکی درگیری در رگ های قلب است، گفت: این آسیب بالقوه خطرناک است، کاوازاکی اساساً در کودکان ایجاد می شود به طوری که کودکان را از یک تا پنج سال درگیر می کند، لذا کودکان زیر یک سال و بالای پنج سال کمتر این بیماری در کودکان مشاهده شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیماری ای که علاقه خاصی به عروق قلب دارد!

بیماری ای که علاقه خاصی به عروق قلب دارد!