مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 فروردین 1400 ساعت 02:402021-04-03فناوري

محدود کردن کودکان در استفاده از تبلت و تلفن هوشمند


مدیرگروه سلامت روان، اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشتی خراسان شمالی گفت: کودکان نباید به بازی با تبلت یا تلفن هوشمند عادت کنند چرا که استفاده مداوم از این وسایل در سن پایین تبعات جبران ناپذیری به همراه دارد.

- زهرا یوسف نژاد در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: بازی مهم ترین نیاز کودک است که نقش مهمی در رشد و تربیت او دارد و گسترش روزافزون فناوری سبب شده امروزه بازی های رایانه ای جایگزین بازی های واقعی شوند.

وی بیان کرد: خیلی از والدین از این که فرزندشان توانایی استفاده از این وسایل را دارد خوشحال می شوند و آن را به عنوان شاخصی برای باهوش بودن فرزند در نظر می گیرند درحالی که استفاده مداوم از این وسایل در سن پایین تبعات جبران ناپذیری به همراه دارد.

یوسف نژاد ادامه داد: وقت گذراندن بیش از حد با این ابزارها، علاوه بر آسیب مغزی در کمتر از دو سالگی، شرایط اعتیاد به اینترنت و بازی های کامپیوتری را بعد از هفت سالگی به وجود می آورد.

وی بیان کرد: به طور کلی حداکثر زمانی که کودک می تواند به تماشای تلویزیون یا بازی با کامپیوتر بپردازد نباید از سه ساعت در روز تجاوز کند و کودکانی که به بازی های اینترنتی وابستگی دارند به سختی با خواسته های والدین خود همراه می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محدود کردن کودکان در استفاده از تبلت و تلفن هوشمند

محدود کردن کودکان در استفاده از تبلت و تلفن هوشمند