مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 فروردین 1400 ساعت 03:302021-04-04پزشكي

تاثیر آلودگی هوا در میزان مرگ ومیر ناشی از بیماری های قلبی و تنفسی


پژوهشگران با استفاده از اطلاعات یک بازه زمانی 10 ساله در شهر اهواز ارتباط آلودگی هوا با میزان مرگ ومیر ناشی از بیماری های قلبی عروقی و بیمارهای تنفسی را بررسی کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، آلاینده های هوا عوارض مختلفی از جمله تحریکات پوستی، خارش چشم، اختلال در عملکرد ریه و حتی مرگ ومیر را برای انسان ایجاد می کنند.

اهواز به عنوان یکی از شهرهای صنعتی، بزرگ و پرجمعیت ایران، به دلیل استقرار واحدهای عظیم صنعتی آلوده کننده و همچنین بروز گردو غبار در سال های اخیر، آلودگی هوای زیادی دارد.

درسال 2015 در رتبه بندی جهانی شهرهای آلوده که توسط سازمان جهانی بهداشت انجام شد، شهر اهواز به عنوان آلوده ترین شهر جهان شناخته شد.

با توجه به این موضوع پژوهشگران با انجام مطالعه ای تاثیر تغییرات آلودگی هوای شهر اهواز را بر میزان بستری و مرگ ومیر ناشی از بیماری های قلبی و تنفسی ناشی از آلودگی هوا را بررسی کردند.

برای انجام این مطالعه داده های مربوط به میانگین غلظت روزانه پنج شاخص آلودگی هوا شامل مونواکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ازن، دی اکسید نیتروژن و ذرات 10 کوچک تر از 10 میکرون، در یک بازه زمانی 10 ساله از 1387 تا 1396 شهر اهواز مورد بررسی قرار گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر آلودگی هوا در میزان مرگ ومیر ناشی از بیماری های قلبی و تنفسی

تاثیر آلودگی هوا در میزان مرگ ومیر ناشی از بیماری های قلبی و تنفسی