مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 فروردین 1400 ساعت 03:302021-04-04سياسي

تکالیف شبکه ملی اطلاعات تا پایان دولت/ آیا موتور شبکه در 1400 روشن می شود


معماری و طرح کلان شبکه ملی اطلاعات پس از 15 سال افت و خیز در سال 99 توسط شورای عالی فضای مجازی ترسیم شد و باید دید در مدت باقی مانده دولت در سال 1400 چه میزان از این شبکه تکمیل می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، روند اجرای پروژه شبکه ملی اطلاعات در سال 99 و پس از مصوبه شورای عالی فضای مجازی مبنی بر تعیین طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات، وارد فاز جدیدی شد.

این شبکه که زیرساخت ارتباطی فضای مجازی کشور محسوب می شود، در 15 سال اخیر با افت و خیز بسیاری همراه بوده و دولت های مختلف طی این سال ها، موفق به پیاده سازی کامل اهداف این پروژه ملی نشدند.

به همین دلیل همواره عملکرد وزارت ارتباطات به عنوان مجری شبکه ملی اطلاعات با انتقادات بسیاری همراه بوده و به نظر می رسد که این وزارتخانه طی سال های گذشته عزم جدی در پیاده سازی و عملیاتی کردن این شبکه و اجرای کامل تکالیف مربوط به آن به کار نگرفته است.

این در حالی است که شورای عالی فضای مجازی از سال 93 تاکنون 3 سند را مبنی بر ضرورت، تبیین الزامات و طرح کلان و تعیین معماری این شبکه به تصویب رسانده تا اهداف مدنظر برای پیاده سازی این پروژه مشخص شود.

مطابق آنچه که مرکز پژوهش های مجلس برآورد کرده است دولت های مختلف تا سال 98 حدود 19 هزار میلیارد تومان برای شبکه ملی اطلاعات هزینه کرده اند اما با این وجود ابعاد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تکالیف شبکه ملی اطلاعات تا پایان دولت/ آیا موتور شبکه در 1400 روشن می شود

تکالیف شبکه ملی اطلاعات تا پایان دولت/ آیا موتور شبکه در 1400 روشن می شود