مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 فروردین 1400 ساعت 04:202021-04-04اقتصادي

خسارت 54 میلیارد تومانی باغات ملایر بر اثر سرمازدگی


مدیر جهادکشاورزی شهرستان ملایر از خسارت محصولات باغی شهرستان ملایر به ارزش 54 میلیارد تومان در سال جاری بر اثر سرمازدگی خبر داد.

- ایسنا/همدان مدیر جهادکشاورزی شهرستان ملایر از خسارت محصولات باغی شهرستان ملایر به ارزش 54 میلیارد تومان در سال جاری بر اثر سرمازدگی خبر داد.

سیدمهدی میرباقری در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به وجود21 هزار هکتار باغ در سطح شهرستان ملایر اظهار کرد: حدود 1000 هکتار از باغات شهرستان ملایر دچار سرمازدگی دیررس بهاره در تاریخ هشتم و نهم فروردین ماه شده و در پی آن بیش از 3000 تن از محصولات باغی شهرستان خسارت دیده است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان ملایر ادامه داد: ارزش محصولات خسارت دیده 54 میلیارد تومان برآورد شده و بیشترین خسارت به محصولاتی همچون بادام، گردو، زردآلو و انواع آلو وارد شده است.

وی در ادامه به سه راهکار برای مدیریت سرمازدگی اشاره و خاطرنشان کرد: فرار از سرما یعنی عدم هم پوشانی با تطابق مراحل حساس گیاه با دماهای پایین، کاهش هدررفت گرما از محیط باغ و افزایش گرما در باغ از راه های مدیریت سرمازدگی است.

میرباقری افزود: راهکارهای فرار از سرما و اجتناب از آن شامل انتخاب مکان مناسب کاشت و متناسب با اقلیم هر منطقه، انتخاب رقم و پایه مقاوم، مدیریت خوب خاک یعنی داشتن خاک های برهنه، تیره، مرطوب و متراکم(شخم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خسارت 54 میلیارد تومانی باغات ملایر بر اثر سرمازدگی

خسارت 54 میلیارد تومانی باغات ملایر بر اثر سرمازدگی