مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 فروردین 1400 ساعت 04:402021-04-04سياسي

کتابت بیش از 1000 تابلو خوشنویسی از آیات قرآن


ثمره سال ها قلم زدن آیات الهی لقمان احمدی کتابت بیش از هزار تابلو خوشنویسی از آیات در خطوط مختلف و کتابت چهار جلد قرآن است که نفیس ترین آن ها سومین قرآن خطی از لحاظ بزرگی در غرب کشور است.

- ایسنا/کردستان ثمره سال ها قلم زدن آیات الهی لقمان احمدی کتابت بیش از هزار تابلو خوشنویسی از آیات در خطوط مختلف و کتابت چهار جلد قرآن است که نفیس ترین آن ها سومین قرآن خطی از لحاظ بزرگی در غرب کشور است.

لقمان احمدی، خوشنویس و کاتب قرآن 51 ساله اهل کردستان و ساکن مریوان، در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: کار خوشنویسی را از دوران کودکی در این شهرستان آغاز کرده ام و مدت 18 سال کتابت قرآن کریم را به صورت تخصصی انجام می دهم.

وی افزود: در سال 1370در محضر سعید غفوری، خوشنویسی را شروع کرده و در محضر اساتیدی همچون سعید قادری از سنندج و محمدامین بی نیاز از سقز نستعلیق را فراگرفتم و در سال 1376 با همراهی شوکد خالد، خوشنویس عراقی با احمد عبدالرحمن در هولیر آشنا شده و الفبای خط عربی را یاد گرفته و از آن پس به صورت مکاتبه ای با ایشان کار می کردم و از شیوه محمد شوقی و مشق های اساتید تُرک بهره برده ام.

این کاتب قرآن که 30 سال سابقه خوشنویسی دارد با اشاره به اینکه مدرک فوق ممتاز خوشنویسی را در سال 91 اخذ کرده ، بیان کرد: برای کسب این مدرک به تشویق محمدامین بی نیاز در آزمو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کتابت بیش از 1000 تابلو خوشنویسی از آیات قرآن

کتابت بیش از 1000 تابلو خوشنویسی از آیات قرآن