مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 فروردین 1400 ساعت 05:552021-04-04سياسي

کمیسیون ویژه نظارت بر اجرای سند راهبردی ایران و چین تشکیل می شود


سخنگوی هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: قرار شد تا کمیسیون ویژه ای در مجلس تشکیل شود تا گام های اجرایی این سند با دقت و شفافیت مورد نظارت قرار گیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، محمد حسین فرهنگی در حاشیه جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی، در جمع خبرنگاران با اشاره به جزییات جلسه غیرعلنی امروز مجلس، گفت: در این جلسه در خصوص برجام مسائلی به بحث گذاشته شد.

در خصوص ایالات متحده آمریکا اکنون ما منتظر اقدام عملی هستیم چرا که این آمریکایی ها بودند که برجام را یکجانبه متوقف کردند.

وی افزود: هیچ گونه مذاکره ای بین ما و آمریکا اتفاق نمی افتد.

سایر قدرتهای جهانی اگر می خواهند می توانند با آمریکا مذاکره کنند اما مبنای عمل دولت و سازمان انرژی اتمی قانون مصوب مجلس است و هیچ گونه مذاکره ای بین ایران و آمریکا صورت نخواهد گرفت.

وی با اشاره به بررسی قرارداد ایران و چین در جلسه غیر علنی، افزود: این روزها مسائلی در این زمینه در رسانه ها مطرح شده بود که صحت ندارد.

این قرارداد اکنون یک توافق کلی است که در جلسه امروز توضیحاتی در خصوص این سند ارائه شد.

سخنگوی هیئت رییسه مجلس اضافه کرد: گروهی از نمایندگان نیز نظرات خود را در این خصوص مطرح کردند، نمایندگان معتقد بودند براساس فصول 77 و 125 قانون اساسی هر موقع این قرارداد قابلیت اجرایی پیدا کند باید ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمیسیون ویژه نظارت بر اجرای سند راهبردی ایران و چین تشکیل می شود

کمیسیون ویژه نظارت بر اجرای سند راهبردی ایران و چین تشکیل می شود