مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 فروردین 1400 ساعت 07:402021-04-04اقتصادي

سرانه صندلی سینما در کردستان 34 درصد افزایش پیدا می کند


رییس حوزه هنری استان کردستان از افزایش سرانه صندلی سینما در این استان خبر داد و گفت: امسال با بهره برداری از سه پروژه در دست احداث حوزه هنری استان، -  امین مرادی در گفت وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد: یکی از اولویت های حوزه هنری در استان کردستان تقویت و توسعه  زیرساخت های فرهنگی است.

وی در این زمینه گفت: از مهمترین زیرساخت های توسعه در نمودارهای ارزیابی مؤلفه های فرهنگی است که در این زمینه  وجود سالن های استاندارد سینمایی و مکان های فرهنگی  بسیار مؤثر است که بر همین مبنا ساخت وتجهیز سالن های سینما در شهرستان های استان و مناطق کمتر توسعه یافته در راستای عدالت فرهنگی در دستور کارحوزه هنری  قرار گرفته است.

وی به نقش و جایگاه سینما به عنوان هنر صنعت در جهان اشاره کرد و ادامه داد: بخش عظیمی از سرمایه اقتصادی و رونق کشورها در بخش سینما است.

رییس حوزه هنری استان کردستان با اشاره به شاخص های کشوری در بخش سینما گفت: بر اساس آمار اعلامی توسط سازمان سینمایی کشور در سال 1398 استان کردستان در مجموع دارای 4 سینما و 3 مجتمع فرهنگی در مجموع با 9 سالن بوده است که البته مجتمع های فرهنگی و هنری قید شده در این آمار در چرخه اکران سینمایی قرار ندارند بنابراین بر این اساس استان کردستان تا پایان سال 1398 دارای 4 سینما در سنندج، بیجار و مریوا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرانه صندلی سینما در کردستان 34 درصد افزایش پیدا می کند

سرانه صندلی سینما در کردستان 34 درصد افزایش پیدا می کند