مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 فروردین 1400 ساعت 08:502021-04-04پزشكي

مثبت شدن 50 درصد تست ها در برخی از شهرستان های خراسان شمالی


رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: روز گذشته در برخی شهرستان ها حدود 50 درصد و در کل استان بالای 35 درصد تست ها مثبت شد و این زنگ خطری برای شروع موج چهارم شیوع کرونا است.

- ایسنا/خراسان شمالی رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: روز گذشته در برخی شهرستان ها حدود 50 درصد و در کل استان بالای 35 درصد تست ها مثبت شد و این زنگ خطری برای شروع موج چهارم شیوع کرونا است.

دکتر سید احمد هاشمی در گفت و گو با ایسنا درخصوص افزایش آمار مبتلایان به کرونا در استان گفت: تا هفته گذشته وضعیت با ثباتی داشتیم و موارد مثبت شدن تست ها در مراکز 16 ساعته و بیمارستان ها زیر 10 درصد بود اما متاسفانه طی یک هفته اخیر تعداد موارد بستری و درصد مثبت شدن تست ها افزایش یافته است.

وی با اشاره به این که تعداد موارد بستری از 15 بیمار به 40 بیمار در روز رسیده است، افزود: تا دو هفته گذشته تعداد موارد بستری 70 تا 80 بیمار بود ولی الان بالای 150 بیمار در بیمارستان ها بستری هستند.

دکتر هاشمی تاکید کرد: اگر همچنان پروتکل های بهداشتی رعایت نشود در هفته های آینده تعداد موارد بستری و مرگ و میر بیشتر خواهد شد.

وی با بیان این که در افزایش آمار بستری ها و مرگ و میر عوامل متعددی دخیل هستند، گفت: در ایام نوروز و ماه شعبان بسیاری از مراسمات عروسی و دورهمی ها با تجمعات زیاد و بدون رع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مثبت شدن 50 درصد تست ها در برخی از شهرستان های خراسان شمالی

مثبت شدن 50 درصد تست ها در برخی از شهرستان های خراسان شمالی