مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 فروردین 1400 ساعت 08:552021-04-04اقتصادي

مبارزه با عوامل خسارت زای غلات در سمنان


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: مبارزه با عوامل خسارت زای غلات در این استان در حال انجام است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سمنان، لطف الله رضایی ظهر امروز در نشست ستاد عوامل خسارت زای غلات در استان سمنان، با بیان اینکه امسال ریزش سن در مزارع غلات حدود 20 روز زودتر از سال های گذشته اتفاق افتاده است، اظهار کرد: پایش و کنترل سن توسط مراکز و مدیران شهرستان ها در اولویت باشد.

وی گفت: به جهت حفظ محصول تولیدی و عاری بودن محصول از عوامل خسارت زا به خصوص سن گندم همه ساله از دو ماه قبل از برداشت تا زمان برداشت و زمان تحویل در مراکز خرید پایش مستمر مزارع و نظارت مستمر در مراکز خرید توسط همکاران در سراسر استان انجام می شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: در حال حاضر، سن مادری تنها در شهرستان های سمنان و سرخه مشاهده شده و اقدامات لازم در زمینه مبارزه با این آفت در حال انجام است.

رضایی اضافه کرد: در حال حاضر، سن غلات در سایر شهرستان مشاهده نشده است.

وی تصریح کرد: مبارزه با سن غلات در شهرستان های گرمسار و آرادان به زودی آغاز می شود اما در شرق استان مانند میامی، دامغان و شاهرود هنوز سن مشاهده نشده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مبارزه با عوامل خسارت زای غلات در سمنان

مبارزه با عوامل خسارت زای غلات در سمنان