مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 فروردین 1400 ساعت 11:202021-04-04اقتصادي

391 هزار هکتار از مزارع آذربایجان غربی به کشت گندم اختصاص یافت


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: در سال زراعی جاری بیش از 391 هزار هکتار از مزارع آذربایجان غربی به کشت گندم آبی و دیم اختصاص یافته است.

- اکبر کرامتی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: در سال زراعی جاری در سطح 90 هزار و 196 هکتار از اراضی زراعی استان گندم آبی و در سطح 300 هزار و 932 هکتار گندم دیم کشت شده است.

وی ادامه داد: هم اکنون 50 درصد از مزارع گندم استان در مرحله پنجه زنی کامل هستند که با توجه به وضعیت جوی استان و پایین بودن درجه حرارت عملیات داشت هنوز شروع نشده است.

کرامتی اضافه کرد: پیش بینی می شود از اواسط فروردین ماه با افزایش درجه حرارت عملیات داشت گندم از جمله استفاده از کود و مبارزه با علف های هرز آغاز شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با توصیه به زارعان استان در زمینه استفاده از کود در مزارع عنوان کرد: توصیه می شود در مزارعی که زمان کشت از کودهای پتاسه و فسفاته استفاده شده است بهتر است در کود دهی بهاره از کودهای NPK با فسفات بالا به صورت محلول پاشی استفاده کنند.

کرامتی گفت: همچنین در مناطقی که بارندگی کم است کودهای سرک با احتیاط مصرف و در صورت توزیع نامتناسب با بارندگی کود سرک به صورت محلول پاشی استفاده شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

391 هزار هکتار از مزارع آذربایجان غربی به کشت گندم اختصاص یافت

391 هزار هکتار از مزارع آذربایجان غربی به کشت گندم اختصاص یافت