مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 فروردین 1400 ساعت 15:052021-04-04بين الملل

کنگره آمریکا، فیلی در اتاق تاریک احیای برجام


یک رسانه چینی در تحلیلی با اشاره به نقش کنگره آمریکا در محدودسازی اختیارات تحریمی رییس جمهور آمریکا، به چالش های دولت جو بایدن در مسیر لغو تحریم های ایران برای احیای توافق هسته ای پرداخت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، شبکه سی.

جی.

تی.

ان چین در تحلیلی درباره پیش برد دیپلماسی در روابط تهران-واشنگتن در راستای احیای توافق هسته ای با مورد توجه قرار دادن برگزاری نشست این هفته وین با حضور اعضای کمیسیون مشترک برجام و آمریکا نوشت: مسئله این است که آیا این دو دشمن بزرگ(آمریکا و ایران) می توانند از طریق میانجی ها درباره یک نقشه راه برای همگام سازی اقدامات مورد نیاز برای احیای این توافق بین المللی مذاکره کنند یا نه.

این موضوع شامل لغو تمام تحریم های آمریکا است که از سال 2018 (پس از خروج دولت دونالد ترامپ از توافق هسته ای) بر ایران اعمال شدند، همچنین در برگیرنده کاهش فعالیت هسته ای صلح آمیز ایران تا حد تعیین شده در برجام است.

این شبکه ادامه داد: این که ایران حاضر است با وجود پابرجا بودن تحریم های اقتصادی و محدودیت های بانکی آمریکا در مذاکرات وین شرکت کند، خودش یک مزیت است.

سوال این است که آیا دولت بایدن هم در مواجهه با فشارهای داخلی، به ویژه از سوی کنگره بازگشت به توافق اصلی را خواهد پذیرفت یا درخواست توافقی سفت و سخت تر را خواهد کرد که برای تهران قا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کنگره آمریکا، فیلی در اتاق تاریک احیای برجام

کنگره آمریکا، فیلی در اتاق تاریک احیای برجام