مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 فروردین 1400 ساعت 02:002021-04-04اقتصادي

وجود 950 کارگاه فعال صنایع دستی در شیراز


مدیرکل میراث فرهنگی فارس با اشاره به وجود 20 هزار هنرمند صنایع دستی در شیراز، گفت: 950 کارگاه فعال در این کلانشهر وجود دارد که حدود 2 هزار نفر از این هنرمندان بیمه شده اند.

- مصیب امیری عصر یکشنبه 15 فروردین در آیین آغاز به کار دبیرخانه شهر جهانی صنایع دستی در شیراز گفت: مجموعه های مختلفی در جهانی شدن شیراز تاثیر داشتند و ارگانهای دولتی متولی، مدیریت شهری و اساتید حوزه صنایع دستی شیراز در این مهم سهم بسزایی دارند.

او افزود: در کشور 14 شهر و روستا بعنوان شهرها و روستاهای جهانی در حوزه صنایع دستی نامگذاری شدند که 2 مورد آن شامل آباده در حوزه منبت و شیراز شهر جهانی صنایع دستی در استان فارس واقع است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس ادامه داد: امروز شاهد افتتاح دبیرخانه شهر جهانی صنایع دستی در شیراز هستم که انتظار می رود با این اقدام زمینه ای برای فروش و بازاریابی محصولات صنایع دستی نیز ایجاد شود که این مهم با همدلی و هم افزایی همه محقق خواهد شد.

معاون گردشگری، هماهنگی و مدیریت امور زائرین استانداری فارس نیز در این مراسم با تقدیر از همه دست اندرکاران این حوزه گفت: استان فارس امروز مانند خورشیدی در کانون توجهات عالم هنر و صنایع دستی می درخشد و از همه دست اندرکارانی که این داشته ها را گرامی می دارند و یاد و خاطره نیاکا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وجود 950 کارگاه فعال صنایع دستی در شیراز

وجود 950 کارگاه فعال صنایع دستی در شیراز