مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 فروردین 1400 ساعت 03:502021-04-05پزشكي

مرغ درشت یا وزن بالا، دارای ارزش غذایی کمتری است


رییس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه مرغ با وزن بالا پیر محسوب می شود گفت: اینگونه مرغ ها دارای ارزش غذایی و پروتیین کمتری است.

- علی اکبر حق ویسی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه گوشت سفید نسبت به گوشت قرمز دارای ارزش تغذیه ای بیشتری است و گوشت مرغ نیز یکی از انواع گوشت سفید است، گفت: همه قسمت های مرغ دارای پروتیین خوبی است اما چربی ناحیه ران سه برابر بیشتر از چربی سینه است اما مشکل چندانی ایجاد نمی کند.

رییس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم، بهترین سن برای کشتار مرغ را بین 37 تا 42 روز عنوان کرد و افزود: بهترین وزن برای مرغ بین یک کیلو و 600 تا یک کیلو و 800 گرم است.

وی با اشاره به اینکه برخی از مرغ ها از آنجایی که آنتی بیوتیک دریافت می کنند تا بیمار نشوند و گاهی باقیمانده این دارو می تواند مشکل ساز شود، ادامه داد: اینگونه مرغ ها باید یک دوره بگذرد و بعد به کشتار برسد.

حق ویسی با تاکید بر اینکه برخی از مرغ ها دارای وزن بالای دو کیلو هستند که مرغ های پیر محسوب می شوند، گفت: با گذشت زمان و افزایش وزن ارزش تغذیه ای مرغ های با وزن بالای دو کیلو کاهش می یابد و شاهد کاهش پروتیین در آنها خواهیم بود و دارای چربی بیشتری نیز هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرغ درشت یا وزن بالا، دارای ارزش غذایی کمتری است

مرغ درشت یا وزن بالا، دارای ارزش غذایی کمتری است