مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 فروردین 1400 ساعت 04:302021-04-05پزشكي

شناسایی 86 فرد مبتلا به اوتیسم در آمل/ هزینه بالای درمان مشکل عمده خانواده ها


رییس اداره بهزیستی شهرستان آمل با اشاره به شناسایی و حمایت از 86 فرد مبتلا به اوتیسم در این شهرستان، گفت: هزینه بالای درمان از مشکلات عمده خانواده ها است هرچند افراد مبتلا به اوتیسم باید حمایت شوند نه ترحم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرستان آمل، کبری اسفندیاران شب گذشته در نشست با اصحاب رسانه و خبر به مناسب گرامیداشت روز جهانی اوتیسم، اظهار کرد: طیف اوتیسم نوعی اختلالی نورولوژیک است که خودش را در سال های اولیه رشد کودک نمایان می کند.

وی با اشاره به اینکه کودکان مبتلا به اوتیسم با حمایت های نهاد بهزیستی قرار دارند، افزود: این اختلال مشکلاتی همانند رفتارهای تکراری و کلیشه ای، نقص در مهارت های ارتباطی، کلامی، غیر کلامی و رفتارهای اجتماعی دارد.

رییس اداره بهزیستی شهرستان آمل با اعلام اینکه هم اکنون 86 فرد مبتلا به اوتیسم در این شهرستان شناسایی شده است، تصریح کرد: مرکز توانبخشی اختلالات طیف اوتیسم خورشید به عنوان تنها مرکز این شهرستان از سال 1387 فعالیت خود را آغاز کرده و لازم است سطح آگاهی مردم نسبت به اوتیسم نسبت به گذشته ارتقا پیدا کند.

این مسؤول اوتیسم را شامل اختلالات رفتاری، رشدی و کلامی دانست و عنوان کرد: هزینه بالای درمان از مشکلات عمده خانواده ها است همچنین در سنین طلایی دو تا پنج سالگی می توان اقدامات اساسی برا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی 86 فرد مبتلا به اوتیسم در آمل/ هزینه بالای درمان مشکل عمده خانواده ها

شناسایی 86 فرد مبتلا به اوتیسم در آمل/ هزینه بالای درمان مشکل عمده خانواده ها