مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 فروردین 1400 ساعت 04:552021-04-05اقتصادي

سرمازدگی به 3 هزار تن از محصولات باغی ملایر خسارت زد


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملایر از خسارت به 3 هزار تن از محصولات باغی ملایر بر اثر سرمازدگی خبر داد و گفت: این سرمازدگی بیشتر در محصولات بادام، - سید مهدی میرباقری در گفت وگو با فارس در ملایر با بیان اینکه همه ساله به دلیل شرایط آب و هوایی با شروع  فصل بهار معمولا شاهد سرمازدگی بهاره و بروز خسارت در باغات شهرستان هستیم اظهار کرد: امسال نیز این سرمازدگی در روزهای هشتم و نهم فروردین ماه در باغات ملایر رخ داد.

وی با اشاره به اینکه بیش از 21 هزار هکتار از باغات شهرستان زیر پوشش انواع محصولات باغی است افزود: از این میزان 11 هزار هکتار زیر کشت انگور و یک هزار و 200 هکتار زیر کشت سیب، آلبالو و گیلاس است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملایر میزان باغات گردو را بیش از 3 هزار و 200 هکتار و باغات زیر کشت شلیل و هلو را حدود 900 هکتار برشمرد و افزود: مابقی باغات نیز زیر کشت دیگر میوه ها از جمله زردآلو و بادام است.

وی با بیان اینکه بیش از یک هزار هکتار از باغات دچار سرمازدگی بهاره شدند، برآورد محصولات خسارت دیده باغات را حدود 3 هزار تن دانست و تصریح کرد: ارزش محصولات خسارت دیده 54 میلیارد تومان برآورد شده است.

میرباقری با بیان اینکه این سرمازدگی بیشتر در محصولات بادام، گردو، زردآلو و.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرمازدگی به 3 هزار تن از محصولات باغی ملایر خسارت زد

سرمازدگی به 3 هزار تن از محصولات باغی ملایر خسارت زد