مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 فروردین 1400 ساعت 06:152021-04-05پزشكي

ناباروری مردان در بن بست چاقی/ مواد غذایی مؤثر در تقویت باروری و سلامت جنسی


نتایج تحقیقات نشان می دهد ارتباط معکوسی بین اندازه دور کمر و اضافه وزن با قدرت باروری مردان وجود دارد.

- گفت وگویی با دکتر لادن گیاهی، متخصص تغذیه و عضو تیم تخصصی مرکز درمان ناباروری ابن سینا انجام داده است که بخش های مهم آن در ادامه می آید.

بافت چربی باعث تخریب ویژگی های باروری اسپرم می شود - چاقی هم به طور مستقیم بر ساختار و بافت بیضه و هم بر تمام پارامترهای تولید اسپرم (تعداد، کیفیت و حرکت اسپرم) می تواند تاثیر بگذارد.

- این تاثیرات به صورت هورمونی است؛ یعنی ترشح تستوسترون کاهش می یابد و همین طور بافت های چربی باعث می شود که تستوسترون تولید شده تبدیل به استروژن شود.

- خود بافت چربی به صورت یک بافت التهابی عمل می کند و از آن ده ها هورمون و ماده شیمیایی ترشح می شود که می تواند باعث تخریب ویژگی های باروری اسپرم شود.

اثر منفی غذاهای سرخ کرده بر باروری - نتایج تمام مطالعات نشان می دهد مصرف چربی های ترنس و غذاهای گوشتی و کربوهیدراتی که در دمای بالا در روغن سرخ می شود مثل همبرگر، سوسیس ، کالباس، سیب زمینی سرخ کرده، دونات و بسیاری از کیک ها به کیفیت اسپرم آسیب می زند.

- در واقع چربی های اشباع از جمله لبنیات پر چرب و چربی های گوشت، کیفیت اسپرم را کاهش می دهد و نوع روغن مصرفی، چربی های اشباع کنار گوشت قرمز و روش طبخ غذاها قطعا تاثیر من


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ناباروری مردان در بن بست چاقی/ مواد غذایی مؤثر در تقویت باروری و سلامت جنسی

ناباروری مردان در بن بست چاقی/ مواد غذایی مؤثر در تقویت باروری و سلامت جنسی