مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 فروردین 1400 ساعت 06:552021-04-05سياسي

تملک باغ علاء الدوله و احیا و مرمت خانه حاکم تهران


باغ علاءالدوله، حاکم تهران در دوره ناصرالدین شاه و انقلاب مشروطه، واقع در حد فاصل خیابان لاله زار و خیابان فردوسی خریداری شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، علی محمد سعادتی، شهردار منطقه ضمن اعلام این خبر گفت: این باغ با مساحت 2100 مترمربع با هدف احیای باغات قدیمی به منظور ارتقای سطح کیفی خدمات عمومی شهری، ایجاد فضای باز همگانی، افزایش سرانه فضای سبز در محلات کم برخوردار، همچنین حفظ و صیانت از ابنیه و آثار تاریخی و فرهنگی تملک شد و احیا و مرمت آن در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه این خانه-باغ، یکی از سه باغ واجد اهمیت واقع در غرب لاله زار، در کنار باغ اتحادیه (خانه طهران) و باغ ناصر الملک قره گزلو (باشگاه بانک تجارت) است، به ارزش بالای این پلاک و اهمیت تملک آن به منظور استفاده عموم در پهنه فرهنگی تاریخی تهران اشاره کرد.

سعادتی با اشاره به نگرانی های پیشین کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران در مورد این باغ افزود: همواره این نگرانی وجود داشت که با تجاری سازی در این پلاک و بدون رعایت حریم های ارتفاعی در محدوده های ارزشمند تاریخی، موقعیت حصار ناصری و صفوی به خطر بیفتد.

وی افزود: احیای باغ و عمارت علاء الدوله که موقعیت مهمی در دوره مشروطه داشته، علاوه بر حفظ تاریخ گذشته، می تواند دانه تسبیح دیگری برای بازیابی تاریخ تهرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تملک باغ علاء الدوله و احیا و مرمت خانه حاکم تهران

تملک باغ علاء الدوله و احیا و مرمت خانه حاکم تهران