مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 فروردین 1400 ساعت 08:152021-04-05بين الملل

برگزیت زخم کهنه ایرلند شمالی را باز کرد؛ حمله معترضان به مأموران با بمب دستی


در سومین شب متوالی اعتراضات اتحادگرایان حامی بریتانیا به شرایط ناشی از برگزیت، معترضان به سمت مأموران کوکتل مولوتوف و آجر پرتاب کردند.

-   همچنین مقامات حامی اتحاد ایرلند شمالی و بریتانیا گفته اند سایمون بیرن رییس پلیس این منطقه به خاطر از دست دادن اعتماد عمومی باید استعفا دهد.

در پی وقوع این نا آرامی ها، پلیس ایرلند شمالی، شهروندان را به آرامش دعوت کردند و از سوی دیگر، مقامات سیاسی درخصوص بروز خشونت بیشتر درصورت تداوم اوضاع، هشدار دادند.

هفته گذشته نیز عدم محاکمه 24 چهره سیاسی حزب شین فین به دلیل نقض پروتکل های بهداشتی و شرکت در یک مراسم ختم، خشم عمومی را در ایرلند شمالی برانگیخت.

حزب چپ گرای شین فین، برخلاف اتحادگرایان، حامی پیوستن ایرلند شمالی به جمهوری ایرلند و افزایش مناسبات با اتحادیه اروپا است.

پیش تر گروه های پارلمانی ایرلند شمالی که حامی اتحاد با بریتانیا هستند، در نامه ای به نخست وزیر این کشور اعلام کردند حمایت خود را از توافق صلح 1998 تعلیق می کنند.

این گروه ها، مخالفت مسالمت آمیز و دموکراتیک با این توافق را درحقیقت جهت اخطار به بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا و مایکل مارتین همتای ایرلندی وی اعلام کرده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزیت زخم کهنه ایرلند شمالی را باز کرد؛ حمله معترضان به مأموران با بمب دستی

برگزیت زخم کهنه ایرلند شمالی را باز کرد؛ حمله معترضان به مأموران با بمب دستی