مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 فروردین 1400 ساعت 09:002021-04-05فرهنگي

اصالت اشیاء تاریخی استردادی از اتریش نامعلوم است


بیست و هشت شی ء تاریخی ضبط شده در اتریش شب گذشته به ایران رسید.

رییس پلیس بین الملل ناجا گفته این اشیاء باستانی به دوران هخامنشی، اشکانی و ساسانی تعلق دارد، - بیست و هشت شی ء تاریخی ضبط شده در اتریش شب گذشته به ایران رسید.

رییس پلیس بین الملل ناجا گفته این اشیاء باستانی به دوران هخامنشی، اشکانی و ساسانی تعلق دارد، اما معاون حقوقی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی می گوید: اصالت این آثار هنوز تایید و مشخص نشده است.

ابراهیم شقاقی به ایسنا گفت: این اشیاء هنوز درحال بررسیِ کارشناسی بوده و زود است که درباره اصل یا فیک بودن آن ها و حتی دوران تاریخی این آثار نظری داده شود.

البته تعیین نتیجه کارشناسی ها نباید خیلی طول بکشد.

این درحالی است که سردار هادی شیرزاد ـ رییس پلیس بین الملل ناجا - گفته که 28 شی ء باستانی متعلق به دوران هخامنشی، اشکانی و ساسانی، با پیگیری های پلیس بین الملل ناجا و همکاری اینترپلِ وین در تیرماه سال گذشته به نماینده جمهوری اسلامی ایران در کشور اتریش تحویل داده شد.

سفارت ایران در اتریش نیز روز گذشته خبر داد که 28 شی ء تاریخی و باستانی ایران که به صورت غیرقانونی از کشور خارج شده بود، با هماهنگی وزارت امور خارجه و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی 15 فروردین 1400 به صورت محموله دیپلماتیک و توسط یکی از د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اصالت اشیاء تاریخی استردادی از اتریش نامعلوم است

اصالت اشیاء تاریخی استردادی از اتریش نامعلوم است