مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 فروردین 1400 ساعت 12:302021-04-05اجتماعي

کرونا؛ بیکاری و معضل افزایش شکار حیات وحش


مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی از افزایش بیش از 100 درصدی آمار کشفیات و تخلفات شکار و صید در استان خبر داد و بیان کرد: گسترش بیماری کرونا و بیکاری بخشی از جامعه کارگری، موجب افزایش شکار توسط آن ها و شکارچیان غیرمجاز شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حسن اکبری، امروز 16 فروردین به خبرنگاران رسانه های گروهی گفت: 5 هزار و 650 راس حیات وحش در سرشماری پستانداران شاخص در سال 99 شمارش شدند.

وی افزود: در سرشماری پستانداران شاخص در سال 99، 14 منطقه مورد سرشماری قرار گرفت که در نهایت پس از تجمیع داده ها تعداد 5 هزار و 650 راس حیات وحش شامل: کل و بز، قوچ و میش، آهو و جبیر سرشماری شدند.

اکبری ادامه داد: بر اساس این سرشماری 2 هزار و 19 راس کل و بز، 3 هزار و 403 راس قوچ و میش، 231 راس آهو و 164 راس جبیر شمارش شد.

وی گفت: مقایسه آمار بدست آمده با نتایج سال قبل نشان می دهد که جمعیت کل و بز شمارش شده با افزایش 59 راسی نسبت به سال قبل رشد اندکی داشته و در عوض جمعیت قوچ و میش با کاهش 192 راسی نسبت به سال گذشته مواجه بوده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی بیان کرد: در شرایط شیوع کرونا با توجه به قرمز بودن کلیه مناطق سرشماری در برخی از مناطق از تاریخ تعیین شده به تعویق افتاد و این امر موجب شد که از فصل جفت گیری حیات وحش فاصله بگیریم و مشاهدات محیط بانان دچار مشکل شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرونا؛ بیکاری و معضل افزایش شکار حیات وحش

کرونا؛ بیکاری و معضل افزایش شکار حیات وحش