مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 فروردین 1400 ساعت 16:102021-04-05فرهنگي

کلاف پیچیده سینمای شهرقدس کی باز می شود؟/ مردم گرفتار امروز و فردای مسؤولان


مردم و به خصوص اهالی فرهنگ و هنر شهرقدس برای راه اندازی سینما سال ها گرفتار وعده های امروز و فردای مسؤولان هستند و طبق نظر رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار است این سینما به زودی در ورودی شهر افتتاح شود.

- خبرگزاری فارس از شهرقدس: توسعه فرهنگ جامعه به میزان و سرانه فرهنگی در بخش های سینمایی و نمایشی در ارتباط بوده و مراکز فرهنگی و هنری در گسترش فرهنگ و ارتباط جمعی نقش مهمی دارند و سینما به عنوان پدیده ای هنری، اقتصادی و فن آورانه تأثیر به سزایی در این امر دارد.

طبق گزارش سالنامه آماری فروش فیلم و سینما ی ایران در سال 1398 در کشور 31 استان دارای سینمای فعال بوده که 277 سینما برخوردار از 541 سالن نمایش هستند و ظرفیت سالن های سینما آن ها 132 هزار و 6 صندلی است.

طبق این آمار، استان تهران با بیش از 13 میلیون جمعیت دارای 66 سینما با 199 سالن سینمایی و ظرفیت 43 هزار و 232 صندلی بیشترین سهم سینمایی کشور را از آن خود کرده است.

غرب استان تهران با جمعیتی حدود 2 میلیون نفر دارای 3 سینما است که سینما سپهر با 144 صندلی در شهریار و سینما ساحل با دو سالن در اندیشه با 481 صندلی وجود دارد و در ملارد و شهرقدس این میزان صفر است.

شهرقدس با جمعیتی حدود 420 هزار نفر، فاقد سرانه صندلی سینمایی بوده و جمعیت این منطقه روز به روز در حال افزایش است که می توان به افزایش 2 هزا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کلاف پیچیده سینمای شهرقدس کی باز می شود؟/ مردم گرفتار امروز و فردای مسؤولان

کلاف پیچیده سینمای شهرقدس کی باز می شود؟/ مردم گرفتار امروز و فردای مسؤولان