مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 فروردین 1400 ساعت 16:452021-04-05سياسي

رایزنی سفیر ایران و وزیر خارجه یمن درباره توسعه روابط


وزیر امور خارجه یمن در دیدار با سفیر جمهوری اسلامی ایران ضمن بحث و تبادل نظر درباره توسعه روابط دوجانبه از طرح صلح هرمز تمجید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از فارس، حسن ایرلو سفیر جمهوری اسلامی ایران در یمن، امروز (دوشنبه)، با هشام شرف وزیر امور خارجه یمن در صنعاء دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازشبکه المسیره ، دو طرف در این دیدار درباره راه های توسعه روابط دوجانبه ایران و یمن و پیشبرد آن را بویژه در زمینه بهداشت، آموزش و پژوهش های علمی مورد بحث و بررسی قرار دادند.

طبق این گزارش، وزیر امور خارجه یمن از موضع اساسی جمهوری اسلامی ایران در حمایت از یمن و ایستادگی در کنار مردم این کشور و همچنین درخواست های پی در پی برای پایان دادن به تجاوزات نظامی علیه یمن و رفع محاصره از این کشور قدردانی کرد.

هشام شرف همچنین از ابتکار صلح هرمز تمجید کرد و در این خصوص گفت آنچه اکنون با نظارت فرستاده سازمان ملل و آمریکا با رییس هیأت مذاکره کننده یمن مورد بحث است باید دربردارنده روح طرح صلح هرمز و همچنین دیگر ابتکارات مطرح شده برای صلح باشد.

شرف در ادامه به اظهارات اخیر فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان سعودی در گفتگو با شبکه سی ان ان درباره چشم انداز صلح در منطقه اشاره کرد و گفت که این اظهارات بازتابی از یک مانور ناموفق و جعل حقایق برای توجیه عادی س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رایزنی سفیر ایران و وزیر خارجه یمن درباره توسعه روابط

رایزنی سفیر ایران و وزیر خارجه یمن درباره توسعه روابط