مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 فروردین 1400 ساعت 02:102021-04-05سياسي

واکاوی سند همکاری ایران و چین از زبان سخنگوی کمیسیون امنیت ملی


سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این که مجلس از رویکرد همکاری با چین استقبال می کند، گفت که ما باید همچون سند همکاری با چین را با کشورهای دیگر امضا کنیم و نشان دهیم که گزینه های ما برای تعامل با کشورهای دیگر جهان زیاد است.

- سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این که مجلس از رویکرد همکاری با چین استقبال می کند، گفت که ما باید همچون سند همکاری با چین را با کشورهای دیگر امضا کنیم و نشان دهیم که گزینه های ما برای تعامل با کشورهای دیگر جهان زیاد است.

ابوالفضل عمویی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: سند جامع همکاری ایران و چین در واقع یک نقشه راه از حوزه های همکاری دو کشور در یک دوره 25 ساله در آینده است این سند بعد از گفت و گوها از سال 94 با سفر رییس جمهور چین به تهران و ملاقات با مقام معظم رهبری و رییس جمهور دنبال شد و در فروردین سال 1400 به امضاء رسید.

وی ادامه داد: این سند نشان دهنده تمایل جمهوری اسلامی به چین برای تنظیم روابط در بالاترین سطح خود است، امضای این سند در مقطع فعلی نشانه ای از این است که ایران با همکاری کشورهای دیگر می تواند زنجیره اعمال فشار علیه ایران را قیچی کند چون در حال حاضر کشورهای غربی سعی می کنند با اعمال فشار از طریق تحریم ها علیه ایران بخصوص از جانب آ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکاوی سند همکاری ایران و چین از زبان سخنگوی کمیسیون امنیت ملی

واکاوی سند همکاری ایران و چین از زبان سخنگوی کمیسیون امنیت ملی