مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 فروردین 1400 ساعت 02:152021-04-05سياسي

چه راه حل هایی برای رفع ابهام از ماجرای ثبت رسمی سند خودرو وجود دارد؟


پس از رای اخیر هیئت عمومی دیوان عدالت اداری درباره عدم الزام ثبت رسمی سند خودرو بحث های مختلفی مطرح شده اما نقطه مشترک این مباحث را می توان در این دانست که نظر جامعه بر این است که تنظیم سند رسمی انتقال در مورد اتومبیل در دفاتر اسناد رسمی الزامی نیست و .

- پس از رای اخیر هیئت عمومی دیوان عدالت اداری درباره عدم الزام ثبت رسمی سند خودرو بحث های مختلفی مطرح شده اما نقطه مشترک این مباحث را می توان در این دانست که نظر جامعه بر این است که تنظیم سند رسمی انتقال در مورد اتومبیل در دفاتر اسناد رسمی الزامی نیست و مردم عمدتا به حق از هزینه بالای تنظیم سند انتقال در دفاتر اسناد رسمی گله مند هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک منصور رحمدل با ذکر این مقدمه در گفت وگویی در ارتباط با رای دیوان عدالت اداری مبنی بر الزامی نبودن ثبت اموال منقول در دفاتر اسناد رسمی گفت: اولا به نظر می رسد رای شماره 1863 مورخ 1399/12/2 هیات عمومی دیوان عدالت اداری مغایر نص ماده 29 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی است.

به موجب این ماده نقل و انتقال خودرو به موجب سند رسمی انجام می شود، دارندگان وسایل نقلیه مکلفند قبل از هرگونه نقل و انتقال وسایل مذکور در دفاتر اسناد رسمی، ابتدا به ادارات راهنمایی و رانندگی یا مراکز تعیین شده از سوی راهنمایی و رانندگی برای بررسی اصالت وسیله نقلیه، هو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چه راه حل هایی برای رفع ابهام از ماجرای ثبت رسمی سند خودرو وجود دارد؟

چه راه حل هایی برای رفع ابهام از ماجرای ثبت رسمی سند خودرو وجود دارد؟