مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 فروردین 1400 ساعت 03:252021-04-06پزشكي

ساخت زخم پوش های نوین به روش شیمی سبز با خاصیت آنتی باکتریال


محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق به ساخت زخم پوش هایی به روش شیمی سبز شدند که خاصیت آنتی باکتریال دارد و امکان مشاهده روند ترمیم زخم به دلیل شفاف بودن مشخص می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، کاووس رزمجویی، فارغ التحصیل دانشگاه صنعتی امیرکبیر و مجری طرح طراحی و ساخت زخم پوش های هیدروژلی نوین گفت: در سال های اخیر پانسمان و زخم پوش های متعددی برای درمان زخم های ناشی از جراحات و همچنین زخم های مزمن مانند زخم های دیابتی، سوختگی و زخم بستر معرفی شده اند اما زخم پوشی که بتواند عملکرد ویژه ای در درمان زخم داشته باشد و به بهبود هرچه سریعتر و بهتر زخم بیماران کمک کند، هنوز مورد توجه محققان و پژوهشگران سراسر دنیا است.

وی افزود: افزایش روزافزون صدمات و سوانح همچون تروما و سوختگی و سایر علل مولد زخم مانند بیماری دیابت و زخم بستر در کشور، ما را بر آن داشت تا با طراحی زخم پوش هیدروژلی نوین به بهبود بیماران کمک کرده و کشور را از واردات این نوع زخم پوش ها بی نیاز کنیم.

محقق دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: یکی از اهداف ساخت زخم پوش هیدروژلی نوین، بی نیاز کردن کشور از واردات زخم پوش های خارجی است که متاسفانه به دلیل تحریم ها و افزایش نرخ ارز، ورود این محصولات به داخل کشور با مشکل مواجه شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت زخم پوش های نوین به روش شیمی سبز با خاصیت آنتی باکتریال

ساخت زخم پوش های نوین به روش شیمی سبز با خاصیت آنتی باکتریال