مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 فروردین 1400 ساعت 04:152021-04-06اقتصادي

دلایل ریزش بورس از نگاه یک کارشناس


یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به عوامل مهم ریزشی بازار سرمایه در نیمه دوم سال گذشته عنوان کرد: ورود مستقیم و به دور از تحلیل بخش قابل توجهی از سرمایه گذاران جدید و بی تجربه در اوج بازار باعث شد اصلاح و روند ریزشی قیمت سهام ادامه دار شده و به بی اعتمادی .

- یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به عوامل مهم ریزشی بازار سرمایه در نیمه دوم سال گذشته عنوان کرد: ورود مستقیم و به دور از تحلیل بخش قابل توجهی از سرمایه گذاران جدید و بی تجربه در اوج بازار باعث شد اصلاح و روند ریزشی قیمت سهام ادامه دار شده و به بی اعتمادی و ترس سرمایه گذاران دامن بزند اما با این حال نباید بازار بدهی را در ریزش قیمت سهام متهم کرد.

مهدی اسلامی بیدگلی در گفت و گو با ایسنا، خروج نقدینگی و ترس هیجانی سرمایه گذاران خرد را عامل مهم روند ریزشی بازار در نیمه دوم سال دانست و اظهار کرد: جنس سرمایه ها و نقدینگی های بازار بدهی کاملاً متفاوت از بازار سهام است و نمی توان این بازار را عامل افت قیمت سهام دانست.

وی بازار بدهی را ابزار کارآمدی برای کنترل ریسک سرمایه گذاران دانست و افزود: این بازار در کنار بازار سهام قرار دارد و سرمایه گذاران با تکیه بر دانش می توانند با تشکیل پرتفویی متنوع از سهام و اوراق بدهی، ریسک های خود را مدیریت کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دلایل ریزش بورس از نگاه یک کارشناس

دلایل ریزش بورس از نگاه یک کارشناس