مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 فروردین 1400 ساعت 04:352021-04-06فرهنگي

سرنوشت تلخ دختران هزاره از اسطوره تا واقعیت/ «کوه چهل دختر» کجاست؟


عماد رسولی کارگردان نمایش «کوه چهل دختر» درباره شکل گیری این اثر نمایشی و روایت تلخ سرنوشت دختران هزاره و مقاومتشان در برابر ظلم توضیح داد.

- عماد رسولی کارگردان نمایش کوه چهل دختر درباره شکل گیری این اثر نمایشی و روایت تلخ سرنوشت دختران هزاره و مقاومتشان در برابر ظلم توضیح داد.

عماد رسولی کارگردان افغانستانی نمایش کوه چهل دختر که این اثر نمایشی را در تماشاخانه مهرگان به صحنه برده است درباره این اجرا به خبرنگار مهر گفت: این نمایش را هشتم فروردین ماه در 2 نوبت به صحنه بردیم که متاسفانه سالن های تئاتر تعطیل و اجرای نمایش نیز متوقف شد.

با باز شدن دوباره تماشاخانه ها ما 3 اجرا در روزهای 15 و 16 فروردین داشتیم که پرونده اجراهای نمایش در فروردین ماه بسته شد اما با توجه به استقبالی که در همین چند اجرا از نمایش شده، قرار است در اردیبهشت ماه نیز مجدداً کار را به صحنه ببریم.

وی درباره مضمون اثر توضیح داد: این نمایش روایت رشادت ها و دلاوری های دختران هزاره علیه ظلم و ستم نیروهای عبدالرحمان خان که یکی از فرماندهان وقت و تحت سلطه انگلیس بوده در اورُزگان است که در نهایت بعد از 7 روز مقاومت و استقامت به سرکردگی دختری به نام شیرین برای تن ندادن به اسارت و هتک حرمت، تصمیم به مرگی خودخواسته می گیرند و خودشان را از بالای کوه به پایین پرتاب می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرنوشت تلخ دختران هزاره از اسطوره تا واقعیت/ «کوه چهل دختر» کجاست؟

سرنوشت تلخ دختران هزاره از اسطوره تا واقعیت/ «کوه چهل دختر» کجاست؟