مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 فروردین 1400 ساعت 05:002021-04-06پزشكي

بیماری های حالگیر بهار


اختلال افسردگی عمده با الگوهای فصلی که با نام اختلال عاطفی فصلی شناخته می شود، نوعی اختلال افسردگی مرتبط با تغییر فصل است که افراد مبتلا هر سال در زمان خاصی از سال به آن مبتلا شده و با پایان آن زمان دوباره سلامت روان خود را باز می یابند.

- جی پلاس، مریم گویا روز سه شنبه درباره تغییر فصل و افسردگی بهاری افزود: به طور کلی هر اتفاق و تغییری می تواند روی جسم و روان ما تاثیرگذار باشد.

به طور مثال بسیاری از افراد در فصل بهار دچار حساسیت فصلی می شوند و همین امر زمینه را برای افسردگی در آنها ایجاد می کند یا گاهی تغییر فصل موجب نامنظم شدن خواب شده و این موضوع روی مغز و انتقال دهنده های عصبی انسان تاثیر می گذارد.

وی ادامه داد: در فصل های مختلف، انسان ها ممکن است دچار افسردگی شوند و با پایان آن فصل به شرایط عادی باز گردند؛ همچنین در فصل زمستان و بهار احتمال مشاهده علائم مربوط به زوال عقل و اختلال شناختی نسبت به دو فصل تابستان یا پاییز بیشتر است که این موارد نشان از تاثیر بالای تغییرات فصلی بر سلامت روان انسان ها دارد.

علائم و علت افسردگی بهاری این روان شناس بیان کرد: برای بیشتر افراد این دوره در آغاز فصل بهار یا پاییز شروع شده و در پایان فصل به حالت عادی بر می گردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیماری های حالگیر بهار

بیماری های حالگیر بهار