مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 فروردین 1400 ساعت 07:002021-04-06اقتصادي

28 اثر زنجان در فهرست ملی ثبت شد


معاون میراث فرهنگی، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، از ثبت 28 اثر زنجان در فهرست آثار ملی طی سال گذشته خبر داد.

- ایسنا/زنجان معاون میراث فرهنگی، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، از ثبت 28 اثر زنجان در فهرست آثار ملی طی سال گذشته خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان، محمدرضا محمدپور گفت: پروندهایی که هشت مورد آن جزو آثار ناملموس، شش مورد آثار منقول، هشت مورد آثار غیرمنقول و شش مورد آثار طبیعی به ثبت رسید.

وی اعلام کرد: مجموع آثار ثبتی استان زنجان به عدد 879 اثر رسیده که شامل 776 اثر در فهرست میراث غیرمنقول، 28 اثر در فهرست میراث منقول، 56 اثر در فهرست میراث ناملموس، 18 اثر در فهرست میراث طبیعی و یک اثر در فهرست میراث جهانی به ثبت رسیده است.

‏ بناهای ثبت شده در فهرست آثار ملی از این پس توسط اداره کل میراث فرهنگی زنجان حفاظت می شود.

این مسئول با بیان اینکه بناهای تاریخی و آثار طبیعی با ثبت در فهرست آثار ملی مشمول قوانین حفاظتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قرار می گیرند، اظهار کرد: بر این اساس اگر فردی به آثار ثبت شده در فهرست ملی آسیب وارد کند، تحت تعقیب قضایی قرار می گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

28 اثر زنجان در فهرست ملی ثبت شد

28 اثر زنجان در فهرست ملی ثبت شد