مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 فروردین 1400 ساعت 07:452021-04-06اقتصادي

احتمال افزایش تنش آبی در تابستان 1400/ بازار آب، شاهراه مدیریت چالش آب


رییس کمیته تخصصی ارزیابی سیلاب کمیته ملی سدهای بزرگ ایران گفت: افزایش تنش آبی در فصل تابستان سال 1400 به دلیل کاهش بارندگی های سال آبی جاری بسیار محتمل است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، در بند سوم تبصره دوم ماده 106 فصل سیزدهم قانون برنامه سوم توسعه ایران بر تقویت بازارهای محلی آب تاکید شده است.

این بند قانونی، همانند بسیاری از بندها، تبصره ها و مواد سایر قوانین برنامه های پنج ساله اول تا ششم توسعه کشور، معطل مانده و اجرایی نشده است.

لزوم توسعه بازار آب در طی سال های اخیر توسط مدیران صنعت آب، کارشناسان اقتصادی، اجتماعی، محیط زیست و منابع آب و بسیاری از اساتید دانشگاه ها نیز مورد پیشنهاد و تاکید قرار گرفته است ولی در عمل هیچ اقدام قابل توجهی در این خصوص انجام نشده و مسکوت مانده است.

این در حالی است که مطابق با تجارب کشورهای برخوردار از بازار آب، بخش قابل توجهی از تنش آبی را می توان با توسعه و حمایت از بازارهای آب مهار کرد.

بررسی ها نشان می دهد در حال حاضر با توجه به میزان آب و سرانه مصرف، ایران در گروه کشورهای مواجه با کمبود آب قرار دارد که ضرورت اهمیت و توجه بیشتر به مقوله اقتصاد آب را نشان می دهد.

در همین راستا گفتگویی داشتیم با مصطفی فدایی فرد، رییس کمیته تخصصی ارزیابی سیلاب کمیته ملی سدهای بزرگ ایران که در ادامه می خوانید: خبرن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احتمال افزایش تنش آبی در تابستان 1400/ بازار آب، شاهراه مدیریت چالش آب

احتمال افزایش تنش آبی در تابستان 1400/ بازار آب، شاهراه مدیریت چالش آب