مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 فروردین 1400 ساعت 08:352021-04-06اقتصادي

مرمت پل تاریخی «پل دختر» پایان یافت/ توسعه زیرساخت ها در آبشار «چکان»


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان با اشاره به پایان مرمت پل تاریخی «پل دختر» گفت: همچنین توسعه زیرساخت ها در آبشار «چکان» در حال انجام است.

- خرم آباد- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان با اشاره به پایان عملیات مرمت پل تاریخی پل دختر گفت: همچنین توسعه زیرساخت ها در آبشار چکان در حال انجام است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، سید امین قاسمی امروز سه شنبه در جمع خبرنگاران از پایان عملیات مرمت و استحکام بخشی پل تاریخی پل دختر خبر داد و اظهار داشت: این سری از عملیات مرمت و باز زنده سازی پل باستانی پل دختر با صرف اعتباری بالغ بر 120 میلیون تومان رقم خورد.

وی افزود: عملیات مرمت در این پل تاریخی شامل برچیدن الحاقات، طاق زنی با سنگ لاشه مطابق با الگوی موجود، خارج کردن بندهای فرسوده و بندکشی مجدد با ملات گچ نیکوب بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: همچنین بخش هایی از این پل تاریخی که در جریان سیل 98 آسیب دیده بود نیز مورد مرمت و استحکام بخشی قرار گرفت.

قاسمی با اشاره به اینکه در جریان این عملیات توجه به اصالت بنا نیز مد نظر تیم مرمت قرار گرفته است، تاکید کرد: دیوارچینی پل با استفاده از سنگ لاشه و با بهره گیری از الگوی اصلی و تاریخی، از دیگر اقدامات صورت گرفته در این پروژه بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرمت پل تاریخی «پل دختر» پایان یافت/ توسعه زیرساخت ها در آبشار «چکان»

مرمت پل تاریخی «پل دختر» پایان یافت/ توسعه زیرساخت ها در آبشار «چکان»