مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 فروردین 1400 ساعت 14:552021-04-06سياسي

شبکه سازی و آینده ایران / دکتر سریع القلم


مطالعه ی مقایسه ای برخی از مصاحبه ها در کشور به وضوح نشان می دهد که 80-70 درصد مصاحبه در مورد خود فرد است تا خودی نشان دهد.

- عصرایران؛ دکتر محمود سریع القلم (استاد علوم سیاسی دانشگاه شهیدبهشتی و پژوهشگر توسعه) چرا روزنامه نیویورک تایمز بیش از 130 میلیون نفر خواننده و 5 میلیون نفر مشترک دارد؟ یک علت در میان علل مختلف به نظر مهم تر است: چون خبرنگارانی که برای نیویورک تایمز می نویسند شبکه داخلی و جهانی دارند.

فقط این نیست که خبرنگاران نیویورک تایمز، اطلاعات (Database) دارند، کما اینکه بسیاری دیگر به آنها دسترسی دارند، بلکه به شبکه ای (Networking) از افراد، مرتبط هستند که Data را تفسیر می کنند.

یکبار یک خبرنگار نیویورک تایمز به این نویسنده گفت: به فاصله 48 ساعت وارد هر کشوری بشوم می توانم با ده نفر اول سیاسی و فکری آن کشور مصاحبه و ملاقات کنم.

سپس جوهر این مصا حبه ها را استخراج می کنم و با Data مخلوط می کنم و ده ها میلیون نفر آن مطلب را می خوانند و در تصمیم گیری های خود استفاده می­ کنند.

بنابراین، خبرنگاری که شبکه ای ندارد و میان ذهن خود و برداشت خود با ده ­ها ذهن دیگر ارتباط برقرار نمی­ کند سخنانش در حد تحریریه باقی می ماند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شبکه سازی و آینده ایران / دکتر سریع القلم

شبکه سازی و آینده ایران / دکتر سریع القلم