مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 فروردین 1400 ساعت 18:352021-04-06اقتصادي

سرانجام ساخت مترو پرند/آغاز عملیات اجرایی خط 10 مترو از میدان دریاچه چیتگر


مدیرعامل شرکت مترو تهران با اشاره به اینکه عملیات اجرایی خط 10 مترو در میدان دریاچه چیتگر بزودی آغاز می شود، گفت: ساخت یک کیلومتر خط مترو هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

- خبرگزاری فارس، گروه شهری: آشنایی با تاریخچه متروی تهران از هنگامی که اولین قطار شهری در سال 1863 میلادی در لندن به کار افتاد تا زمان حاضر که اکثر شهرهای مهم دنیا دارای شبکه های مترو و قطارهای سریع السیر بین شهری هستند حدود 142 سال می گذرد.

اولین قطار مترو به یک موتور بخار مجهز بود که سوخت آن از ذغال سنگ تامین می شد و دود ناشی از این سوخت، تونل های مترو را آلوده می ساخت و از طریق لوله هایی مثل لوله بخاری به خارج هدایت می شد.

در حال حاضر مترو تهران در هفت خط اصلی در حال خدمات رسانی است که پنج خط آن (2، 3، 4، 6، 7) کاملاً درون شهری، یک خط آن (5) نسبتاً برون شهری (میان تهران و کرج) و یک خط آن (1، انشعاب خط 1) کرونا آمار مسافران مترو را کاهش داده ولی در اسفند 99 آمار روزانه مسافران شهر زیرزمینی به یک میلیون و 100 هزار نفر و اکنون حدود 700 تا 800 هزار نفر است.

فارغ از شرایط کرونا یکی از بهترین وسایل حمل و نقل و جابجایی در تهران، مترو است که البته توسعه آن با بی مهری دولتی ها همراه شده و مدیران شهری معتقدند، طی سال های گذشته دولت به وعده های خود در همکاری با شهرداری چندان عمل نکرد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرانجام ساخت مترو پرند/آغاز عملیات اجرایی خط 10 مترو از میدان دریاچه چیتگر

سرانجام ساخت مترو پرند/آغاز عملیات اجرایی خط 10 مترو از میدان دریاچه چیتگر