مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 فروردین 1400 ساعت 20:102021-04-06فرهنگي

چرا موسیقی «نون خ» یادآور قطعه خواننده ترکیه ای بود؟


آهنگساز سریال «نون خ» در پاسخ به اینکه چرا در تیتراژ قسمت پایانی سریال، از موسیقی ترکیه ای بهره گرفته است؟ چنین توضیح می دهد: موسیقی قطعه «لیلیم لی» اصالتی کردی دارد.

- آهنگساز سریال نون خ در پاسخ به اینکه چرا در تیتراژ قسمت پایانی سریال، از موسیقی ترکیه ای بهره گرفته است؟ چنین توضیح می دهد: موسیقی قطعه لیلیم لی اصالتی کردی دارد.

ممکن است برخی پس از گوش دادن اثر در تیتراژ پایانی سریال، قطعه بازخوانی شده توسط ابراهیم تاتلیس (خواننده) برایشان یادآوری شود، ولی این خواننده به دلیل کُرد بودنش چندتا از ملودی های فولکلور کردی همانند لیلیم لی را به ترکی برده است.

صادق آزمند ـ آهنگساز سریال نون خ ـ در گفت وگویی با ایسنا در ادامه توضیحاتش می افزاید: اگرچه قدمت و اصالت این آثار به موسیقی کُردی برمی گردد، اما چون از یک خواننده مطرح ترکیه ای شنیده شد، خیلی ها این قطعه را به عنوان یک اثر ترکی می شناسند.

از او می پرسیم کردی ترکیه یا کردی ایران؟ که چنین پاسخ می دهد: موسیقی هایی که در سریال استفاده کردم، موسیقی کردستان بود؛ به گونه ای که مثلا کردهای خراسان را که کرمانج هستند را در نظر گرفتم ولی باید بدانیم که کردهای ترکیه نیز کرمانج هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا موسیقی «نون خ» یادآور قطعه خواننده ترکیه ای بود؟

چرا موسیقی «نون خ» یادآور قطعه خواننده ترکیه ای بود؟