مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 فروردین 1400 ساعت 03:302021-04-07اقتصادي

ساخت قلب تپنده قطار ملی مترو به همت جهاد دانشگاهی


فردا با حضور رییس جمهور از پروژه مهم نخستین قطار ملی مترو که با دانش بومی پژوهشگران کشور طراحی و ساخته شده است، رونمایی می شود.

در این پروژه ملی، - طراحی سیستم رانش که از آن به عنوان مغز، قلب و ماهیچه های یک قطار نامبرده می شود، توسط پژوهشگران و مهندسان جهاد دانشگاهی انجام شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، از حدود هفت سال قبل، بحث ساخت قطارهای مترو به عنوان یکی از نیازهای مهم کشور مطرح شد.

با توجه به پتانسیل و ظرفیت بالای فناورانه جهاد دانشگاهی، فعالیت در زمینه دستیابی به دانش بومی سیستم رانش مترو در این مجموعه آغاز شد.

فناوری اولیه سیستم رانش مترو سال 1397 در مجموعه جهاد دانشگاهی علم و صنعت طراحی و تکمیل شد.

برای ساخت نمونه صنعتی سیستم رانش مترو و آزمایش آن، به پیاده ­سازی این سیستم در یک قطار کامل نیاز بود که قرارداد همکاری مشترک میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شرکت مترو تهران و جهاد دانشگاهی، با هدف طراحی و ساخت یک قطار 7 واگنه بر اساس فناوری بومی در سال 1398 منعقد شد.

سیستم رانش، مغز و قلب یک قطار سیستم رانش به لحاظ فناوری، پیچیده ترین قسمت قطار مترو محسوب می شود و در صنعت متروسازی از آن به عنوان مغز، قلب و ماهیچه های یک قطار نامبرده می شود و حدود 30 درصد قیمت یک قطار را تشکیل می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت قلب تپنده قطار ملی مترو به همت جهاد دانشگاهی

ساخت قلب تپنده قطار ملی مترو به همت جهاد دانشگاهی