مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 فروردین 1400 ساعت 04:202021-04-07فرهنگي

ثبت 28 اثر ملی زنجان در فهرست آثار تاریخی


معاون میراث فرهنگی، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان با اشاره به ثبت 28 اثر ملی زنجان در فهرست آثار تاریخی گفت:بر این اساس اگر فردی به آثار ثبت شده در فهرست ملی آسیب وارد کند تحت تعقیب قضایی قرار می گیرد.

- محمدرضا محمدپور امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: پرونده هایی که هشت مورد آن جزو آثار ناملموس، 6 مورد آثار منقول، هشت مورد آثار غیرمنقول و 6 مورد آثار طبیعیاست در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

معاون میراث فرهنگی، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان افزود: مجموع آثار ثبتی استان زنجان به عدد 879 اثر رسیده که شامل 776 اثر در فهرست میراث غیرمنقول، 28 اثر در فهرست میراث منقول، 56 اثر در فهرست میراث ناملموس، 18 اثر در فهرست میراث طبیعی و یک اثر در فهرست میراث جهانی به ثبت رسیده است که‏ بناهای ثبت شده در فهرست آثار ملی از این پس توسط اداره کل میراث فرهنگی زنجان حفاظت می شوند.

وی با بیان اینکه بناهای تاریخی و آثار طبیعی با ثبت در فهرست آثار ملی مشمول قوانین حفاظتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قرار می گیرند، افزود: بر این اساس اگر فردی به آثار ثبت شده در فهرست ملی آسیب وارد کند تحت تعقیب قضایی قرار می گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت 28 اثر ملی زنجان در فهرست آثار تاریخی

ثبت 28 اثر ملی زنجان در فهرست آثار تاریخی