مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 فروردین 1400 ساعت 05:152021-04-07اقتصادي

رتبه نخست آذربایجان شرقی در هویت گذاری دام سنگین کشور


رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: با همت کارشناسان مراکز خدمات کشاورزی و شرکت های خدمات فنی و مهندسی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، - ایسنا/آذربایجان شرقی رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: با همت کارشناسان مراکز خدمات کشاورزی و شرکت های خدمات فنی و مهندسی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، آذربایجان شرقی رتبه نخست هویت گذاری دام سنگین کشور شد.

اکبر فتحی در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به این که بر اساس قانون نظام جامع دامپروری، هویت دار کردن دام ها امری ضروری است، عنوان کرد: ایجاد بانک یکپارچه اطلاعات، بهبود نظام آمار و اطلاعات، کنترل تردد دام، بهبود سیستم های پرورش و اصلاح نژاد دام، کنترل بهداشت دام و اختصاص فرآورده های دامی از مزایای طرح هویت گذاری است.

وی با بیان این که اختصاص نهاده های دامی با هویت گذاری دام انجام می گیرد، افزود: دامداران پس از هویت گذاری در سامانه بازارگاه می توانند میزان نهاده های مورد نیاز خود را خرید کنند و سپس مورد استفاده دام قرار دهند.

وی شناسایی دام های موجود، ثبت اطلاعات دام و دامدار، برآورد تولیدات دامی، جابجایی کنترل شده دام و در نهایت مبارزه با قاچاق دام زنده را از اهداف این طرح عنوان کرد و گفت: بر اساس دستورالعمل اجرایی پلاک کوبی دام های سبک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رتبه نخست آذربایجان شرقی در هویت گذاری دام سنگین کشور

رتبه نخست آذربایجان شرقی در هویت گذاری دام سنگین کشور